Wysmakowana elegancja z wpływami kultur Wschodu – Otwarcie butiku Freya w Starym Browarze

Wysmakowana elegancja z wpływami kultur Wschodu Otwarcie butiku Freya w Starym Browarze

 Od dziś będzie można poczuć w Starym Browarze powiew Skandynawii. A to za sprawą nowo otwartego butiku Freya. Produkty sklepu skierowane są do niezależnych kobiet, które chcą się wyróżniać w świecie powtarzalnej oferty modowej.

 O tym, jak narodził się pomysł powstania Frei, a także o fascynacji Danią i duńską modą, opowiada Magdalena Maternik – właścicielka sklepu.

 Freya jako pierwszy i jedyny butik w Polsce, oferuje odzież marek premium z Danii. Skąd idea wprowadzenia na polski rynek mody właśnie z duńskich ulic?

Koncepcja butiku jest owocem moich licznych podróży do Danii i fascynacji tym krajem. Dania jaką poznałam, nie jest krajem kojarzącym się jedynie z wełnianymi swetrami, kubkiem gorącej kawy i deszczową pogodą, bo są to, jak zauważyłam chyba pierwsze obrazy, jakie rodzą się w głowie przeciętnego Polaka. Dania, to dla mnie synonim pięknego designu oraz otwartości na wpływ innych kultur. Jest on widoczny na każdym poziomie – zaczynając od stosunków międzyludzkich, na kuchni i modzie skończywszy. Pokochałam mnóstwo duńskich marek, nie tylko z obszaru mody. Wielu z nich brak mi w Polsce.

Czym Freya wyróżnia się na tle pozostałych sklepów odzieżowych? Czym może zachęcić do siebie potencjalne klientki?

 Odwiedzając sklepy z odzieżą damską, często odnosiłam wrażenie, że wszędzie widzę te same marki – w każdym mieście, w każdym centrum handlowym, a ich oferta jest dość monotonna i często powielona. Zauważyłam, że na rynku mody damskiej w naszym kraju jest nisza na marki inne, oryginalne, które nie ubierają swoich klientek w identyczny nudny sposób, do tego za niemałe pieniądze. Dodatkowym wyróżnikiem jest fakt, że wszystkie ubrania i dodatki powstają w Europie, z zachowaniem najwyższej jakości standardów pracy.

W butiku Freya znajdziemy ubrania trzech topowych marek, które ukradły już serca celebrytkom i blogerkom w Europie. Proszę o przybliżenie naszym czytelnikom każdej z nich.

Do swojego butiku „na pierwszy ogień” wybrałam brandy, które są niemal modowym sztandarem Danii – istniejący już 20 lat DAY Birger et Mikkelsen, jego młodsza siostra, skierowana do mniej zachowawczych klientek 2NDDAY oraz linia świetnej jakości akcesoriów i dodatków – DAYet. Każdy z tych brandów cechuje się wysmakowaną elegancją z licznymi wpływami kultur Wschodu. Klasyczne fasony, wysokiej jakości materiały, takie jak jedwab, kaszmir, prawdziwa skóra, ręczne zdobienia to elementy charakterystyczne tych linii. Warto także zwrócić uwagę na szeroki wachlarz stylów, jakie proponujemy – od mody ulicznej począwszy, na modelach klasycznych i wizytowych skończywszy.

Skromność, czy przepych? Do której z nich bliżej jest markom Day?

Moda proponowana w moim sklepie nie potrzebuje epatować logami producentów, aby dać kobiecie poczucie, że nosi na sobie odzież wysokiej klasy. Doceniana jest przez kobiety z pierwszych stron gazet, takie jak np. brytyjska księżna Kate, celebrytki i blogerki modowe na całym świecie.

Freya proponuje także rozmaite akcesoria do ubrań. Na jakie dodatki będzie można natrafić w Pani butiku?

 Dla swoich klientek Freya ma do zaoferowania kolekcje „ready to wear”. Pozwolą one stworzyć niepowtarzalny, całościowy „look”, ponieważ oprócz odzieży w naszym portfolio znajdują się również buty, torebki, dodatki, takie jak paski, biżuteria, skarpetki, szale, kapelusze, a nawet bielizna.

Dlaczego zdecydowała się Pani na rozpoczęcie swojej przygody z modą właśnie w Starym Browarze?

Stary Browar nie jest wyborem przypadkowym. To miejsce, w którym sztuka i biznes przenikają się, tworząc niepowtarzalną atmosferę. Założycielami, właścicielami i głównymi projektantami marki DAY są gruntowanie wykształceni artyści, pasjonaci sztuki, którzy swoje wizje potrafili przekuć na świetnie rozwijający się biznes. Wierzę, że Freya podąży tą samą drogą, a moje przyszłe klientki, odwiedzające Stary Browar, również pokochają ten niepowtarzalny styl.

Butik Freya będzie zachęcał także oryginalną aranżacją wnętrza. Wchodząc do butiku, co w pierwszej kolejności przykuje uwagę klienta?

 Design wnętrza Frei to połączenie prostoty i elegancji – zupełnie tak, jak oferowane przeze mnie kolekcje. Wiodącym elementem wystroju wnętrza jest przepiękna alabastrowa posadzka, która w połączeniu ze złotymi dodatkami tworzy luksusową przestrzeń, w wysublimowany sposób eksponującą ofertę butiku. Projekt sklepu został stworzony przez Jagody Studio. Jest to kolejny już w Starym Browarze butik zaaranżowany przez to studio projektowe.

 Bardzo dziękuję za rozmowę i życzę sukcesów!

 Dziękuję!

 Autorski butik Freya Magdaleny Maternik z duńskimi markami premium znajduje się w Atrium Starego Browaru na poziomie 0. Ma powierzchnię ok. 55 m2.

Opracowanie wywiadu: Adrianna Nowak, Stary Browar

(Visited 368 times, 1 visits today)

Dodaj komentarz