Jedzielnia – poznańskie restauracje znowu ruszają w miasto

25 maja startuje 2. edycja Jedzielni – kampanii, w ramach której szefowie kuchni serwują swoje dania poza restauracjami. W tym roku, pomiędzy majem a wrześniem, Jedzielnia pojawi się w pięciu miejscach. Bez zmian pozostaje naczelna zasada: każde danie kosztuje nie więcej niż 10 złotych.

W 2018 roku Jedzielnia, czyli projekt, w ramach którego okoliczni restauratorzy serwowali swojej popisowe dania na poznańskich rynkach odwiedziła 5 targowisk: na Placu Wielkopolskim i Świcie, na Rynku Łazarskim, Wildeckim i Jeżyckim. W ciągu pół roku podczas Jedzielni zaprezentowało się 25 restauracji, a kucharze wydali ponad 3000 porcji.

– Poznań coraz częściej przyciąga turystów właśnie kuchnią: oryginalną, autorską, bazującą na regionalnych i sezonowych produktach. Zaczynamy być znani ze świetnego jedzenia. Mam jednak wrażenie, że sami poznaniacy jeszcze nie do końca wiedzą, jakie cuda powstają w restauracjach, działających często w ich najbliższej okolicy. Staramy się to zmienić – zapowiada Patryk Pawełczak, dyrektor Gabinetu Prezydenta Urzędu Miasta Poznania.

Jedzielnia startuje na Rynku Łazarskim (25 maja). W tym roku zmieni nieco formułę.

– Podczas pierwszej edycji – oprócz promocji restauracji – chcieliśmy zachęcić poznaniaków przede wszystkim do odwiedzania targowisk. Tym razem, mimo że w maju i czerwcu zaczynamy od rynków, to w wakacje ruszamy w miasto. Jedzielnia pojawi się w miejscach, które poznaniacy lubią najbardziej. Gdzie dotrzemy? Niech to będzie niespodzianką –  mówi Marta Jankowiak, producentka Jedzielni.

Zmieniają się lokalizacje, ale niezmienne pozostają zasady, na jakich restauracje biorą udział w projekcie. Każda kuchnia prezentuje 3-4 dania i żadne z nich nie może być droższe niż 10 zł.

– Chcemy, by każdy, kto do nas przyjdzie mógł spróbować więcej, niż jednej potrawy. Zapraszamy różne restauracje, z różnymi typami kuchni i zdajemy sobie sprawę, że niejednokrotnie wybór jednego z kilkunastu świetnych dań byłby bardzo trudny. U nas nie trzeba podejmować trudnych decyzji. Można próbować do woli – tłumaczy Marta Jankowiak.

Nowością w tym roku będzie także zaproszenie do każdego wydarzenia jednej cukierni lub kawiarni.

– W Poznaniu, obok świetnych restauracji, mamy także mnóstwo miejsc z doskonałymi wypiekami, a w zeszłym roku wiele osób mówiło nam, że brakuje „słodkiego”. Rozwiązujemy ten problem w najprostszy sposób z możliwych – dodaje Marta Jankowiak.

Jedzielnia będzie promowana przede wszystkim w obrębie poszczególnych dzielnic. Informacje o kolejnych wydarzeniach (w tym miejsca i terminy) dostępne są poprzez profile na portalach społecznościowych, np. na Facebooku.

Organizatorami kampanii Jedzielnia jest Miasto Poznań, współorganizatorem – spółka Targowiska.

/poznan.pl/

(Visited 32 times, 1 visits today)

Dodaj komentarz