Poznań: Kończą się zaplanowane remonty

W niedzielę, 2 września – zgodnie z planem – zakończą się w Poznaniu dwa remonty torowo-sieciowe – na ul. 28 Czerwca 1956 r. i na Sołaczu. Dzień później na swoje trasy wrócą tramwaje dojeżdżające do pętli Dębiec i Piątkowska. Od poniedziałku, 3 września, przez dwa tygodnie – w związku z pracami na węźle Głogowska-Hetmańska – inaczej pojadą tramwaje linii 1 i 7.


Przebudowa na trasie od skrzyżowania ul. Hetmańskiej z ul. 28 Czerwca 1956r. do pętli Dębiec trwała dwa miesiące. Na półtorakilometrowym odcinku zamontowano nową sieć trakcyjną. Dokonano punktowych napraw torowiska i zmodernizowano system sterowania zwrotnicami na Dębcu.

Tramwaje linii 2, 10 i 11 wrócą na trasy sprzed remontów, natomiast linia 29 ponownie będzie dojeżdżać do pętli Dębiec. Od poniedziałku, 3 września, w związku z powrotem tramwajów, przestanie funkcjonować autobusowa linia zastępcza T1.

Tego samego dnia zlikwidowana będzie linia „za tramwaj” T9, która woziła pasażerów podczas remontu torowiska na skrzyżowaniu ulic Wołyńskiej i Wojska Polskiego. Tramwaje linii 9 i 11 dojeżdżać będą tradycyjnie do pętli Piątkowska.

Na skrzyżowaniu Wołyńska/Wojska Polskiego naprawiany był przejazd przez skrzyżowanie, wymieniono nawierzchnię drogową oraz torową z wykorzystaniem płyt gumowych. Jest to trwalsze rozwiązanie, które przede wszystkim ograniczy emisję hałasu.

Przy okazji zamknięcia linii tramwajowej prowadzącej na pętlę „Piątkowska” wykonano także kilka punktowych napraw tych odcinków torowiska, które były najbardziej wyeksploatowane. Na samej pętli zamontowano nową sieć trakcyjną.

Naprawa przy okazji prac Aquanetu

W związku z pracami, które odbędą się na węźle Głogowska-Hetmańska – wymiana części węzła rozjazdowego – zmienionymi trasami będą kursować linie nr 1 i 7.

Na przeprowadzenie prac torowych przy skrzyżowaniu ulic Hetmańskiej i Głogowskiej zostanie wykorzystany okres, gdy trasa tramwajowa w kierunku Reymonta będzie zamknięta w związku z wymianą wodociągu prowadzoną przez Aquanet.

W celu poprawy obsługi pasażerskiej wzdłuż ul. Reymonta na linii autobusowej nr 93uruchomiony będzie przystanek „Arena”. Z okolic skrzyżowania Głogowskiej-Hetmańskiej do ul. Arciszewskiego można się dostać dzięki autobusom linii nr 79 i 64.

Więcej pieniędzy na remonty

Na odnowę infrastruktury torowo-sieciowej przeznaczono w tym roku 25 milionów złotych. To ponad osiem razy więcej niż w 2014 roku i o milion więcej niż rok temu. Wśród najistotniejszych prac modernizacyjnych zaplanowanych na 2018 rok znalazły się: modernizacje sieci trakcyjnej na ul. Murawa oraz na ul. 28 Czerwca 1956r. (od węzła Traugutta do pętli Dębiec) oraz modernizacja torowiska i sieci trakcyjnej na ul. Hetmańskiej (od ronda Starołęka do wiaduktu nad ul. Dolna Wilda). Zaplanowano także, i wykonano, wymiany zwrotnic (m.in. Traugutta od strony Dębca i ronda Starołęka) oraz remonty przejazdów na ul. Zamenhoffa i skrzyżowaniach ulic Grunwaldzkiej i Grochowskiej oraz Wołyńskiej i Wojska Polskiego.

Szczegółowe informacje na temat zmian w komunikacji można znaleźć na stronach: www.ztm.poznan.pl i www.mpk.poznan.pl

RB /poznan.pl/













(Visited 86 times, 1 visits today)

Dodaj komentarz