Poznań: Buspas na Garbarach coraz bliżej! Auta pozostawione w miejscach zabronionych będą odholowane

W poniedziałek, 17 lutego rozpocznie się remont nawierzchni na ulicy Garbary. Prace prowadzone będą na lewym pasie, na odcinku od skrzyżowania z ulicą Wielką do ulicy Garbary 48. Wiąże się to z wprowadzeniem tymczasowej organizacji ruchu: będzie obowiązywał zakaz zatrzymywania się i parkowania. Samochody pozostawione w miejscach zabronionych będą odholowane na koszt właściciela.


W poniedziałek rusza pierwszy etap zmian na ulicy Garbary – remont nawierzchni na odcinku, gdzie pojawi się buspas. W trakcie prac sfrezowana zostanie stara nawierzchnia i ułożona nowa. Wykonawca na zakończenie prac ma czas do 6 marca.

Remont wiąże się z wprowadzeniem tymczasowej organizacji ruchu. Samochody będą poruszać się prawym pasem. Nie będzie możliwości skrętu z ulicy Garbary w lewo, w ulicę Woźną. Będzie można w nią wjechać z ulicy Mostowej.

Kierowcy nie będą mogli również przejechać z ulicy Mostowej w ulicę Grobla i dalej w ulicę Garbary. Ulica Grobla na odcinku od ulicy Mostowej do Garbary będzie jednokierunkowa – w kierunku ulicy Mostowej. Wyłączona zostanie sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ulic Garbary, Wodna i Grobla.

Tymczasowa organizacja ruchu wprowadza także zakaz parkowania po obu stronach ulicy Garbary, na odcinku od ul. Wielkiej do wysokości numeru 48. Aby uprzedzić kierowców, zamontowane zostały znaki informujące o zakazie zatrzymywania i parkowania na remontowanym odcinku. Zakaz będzie obowiązywał od północy z niedzieli na poniedziałek (16 na 17 lutego) do czasu zakończenia prac. Pozostawione pojazdy zostaną odholowane. 

Buspas na ulicy Garbary zostanie wydłużony. Poprawi to płynność i komfort podróży transportem publicznym. Umożliwi skrócenie czasu przejazdu autobusów na kluczowej osi komunikacyjnej północ-południe przez centrum miasta.

Po ulicy Garbary poruszają się cztery linie autobusowe: 174, 176, 190 i 603. W dni powszednie wykonują 233 kursy dziennie przewożąc około 15 tysięcy pasażerów. Trasa linii 174 jest jedną z najdłuższych w Poznaniu. Przebiega przez centrum i obsługują ją w większości najnowsze autobusy elektryczne.

Według rozkładu linie te powinny pokonać odcinek między przystankami Małe Garbary a AWF w 5 minut. Opóźnienia sięgają jednak od 2 do 5 minut. Zdarzają się również ekstremalne sytuacje, kiedy autobus na Garbarach stoi nawet 10 minut. Wprowadzenie buspasa pozwoli zminimalizować rozbieżności pomiędzy rozkładowym a rzeczywistym czasem przejazdu.

Prace są pierwszym z etapów wprowadzenia buspasa na ulicy Garbary. Oprócz naprawy nawierzchni i skrócenie czasu przejazdu autobusów, ulica zyska także zieleń w donicach oraz ławki (od ulicy Wielkiej do placu Bernardyńskiego). Na wiosnę zazieleni się również przystanek autobusowy Małe Garbary. Na dachu wiaty zostanie posadzony rozchodnik, która latem chłodzi, zimą podnosi temperaturę. Ponadto roślina wyłapuje też drobne zanieczyszczenia powietrza.

Po wyremontowaniu lewego pasa na Garbarach drogowcy przystąpią do budowy trzeciego pasa ruchu na ulicy Jana Pawła II, biegnącego od ronda Śródka w kierunku ulicy Baraniaka. Po jego uruchomieniu jadący ulicą Wyszyńskiego będą też mieli do dyspozycji dwa pasy do skrętu w prawo w ulicę Jana Pawła II (obecnie jest tylko jeden). 

Drogowcy wrócą na Garbary późną wiosną. Wówczas wyremontowany i wzmocniony zostanie prawy pas na odcinku od ulicy Estkowskiego do ulicy Długiej.

ZDM/ JZ /poznan.pl/

(Visited 35 times, 1 visits today)

Dodaj komentarz