Pierwszy Żappka Store zaprezentowany na MTP w Poznaniu

Poznań to ważny punkt na mapie rozwoju handlu oraz e-commerce w Polsce. Tutaj także Żabka testuje i rozwija większość innowacyjnych na skalę światową rozwiązań, które wprowadza do swoich sklepów w całej Polsce. W Poznaniu, na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich, zlokalizowany jest także pierwszy Żappka Store. Już od 14 czerwca br. poznaniacy w kilka sekund mogą w nim zrobić zakupy.


Żappka Store jest połączony z aplikacją żappka i nie ma w nim ani kas, ani obsługi. Placówka jest dostępna 24h na dobę przez 7 dni w tygodniu, dzięki czemu klienci mogą korzystać z niego o dowolnej porze dnia czy nocy. ŻappkaStore wykorzystuje innowacyjną technologię opartą o AI, która powstała dzięki współpracy z amerykańską firmą technologiczną AiFi.

Jesteśmy dumni, że Grupa Żabka ma swoją siedzibę w Poznaniu i od ponad 20 lat rozwija swoje innowacyjne koncepty ułatwiając milionom klientów codzienne życie. Zatrudniamy szerokie grono ekspertóww dziedzinie nowych technologii, data science i nowoczesnego desingu, którzy dzięki możliwości współpracy z lokalnymi i globalnymi partnerami technologicznymi tworzą innowacje światowego formatu. Wielu z nich to absolwenci poznańskich uczelni. Cieszymy się, że i tym razem możemy zaprezentować nasz unikatowy koncept w jakże znaczącym nie tylko dla Poznania, ale dla polskich innowacji i rozwoju gospodarki miejscu – na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich – mówi Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka Polska.

ŻappkaStoreto format opracowany z myślą o lokalizacjach, w których nie ma możliwości otwarcia standardowego sklepu. Koncept jest oparty na najnowszych technologiach, takich jak zaawansowane modele przetwarzania obrazu przy wykorzystaniu algorytmów sztucznej inteligencji do obsługi klienta oraz inteligentne rozwiązania do zarządzania zasilaniem, bezpieczeństwem i dostępnością sklepu.

Żappka Store łączy dwa światy – offline oraz online – budujące nowe doświadczenie zakupowe dla klientów, którzy nawet w kilka sekund mogą zrobić szybkie zakupy, wybierając produkt i po prostu wyjść, a płatność dokonuje się automatycznie. Nie muszą zastanawiać się nad tym, czy mają gotówkę lub kartę płatniczą, czy będą stać w kolejce, albo gdzie zrobią zakupy, bo jest 5 rano. To nowa wartość na rynku i uzupełnienie naszej dotychczasowej oferty – mówi Tomasz Blicharski, dyrektor zarządzający Żabka Future.

Koncept powstał w laboratorium technologicznym Grupy Żabka, w ramach którego tworzone są, testowane, a następnie wdrażane nowe rozwiązania cyfrowe. Jako pierwsi innowacyjną technologię ŻappkaStore mogli przetestować pracownicy oraz współpracownicy sieci Żabka. Teraz czas na poznaniaków, dzięki którym będzie on nadal doskonalony i rozwijany.

Poznań kuźnią technologii

Żappka Store jest zlokalizowany na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich. Poznań jest ważnym punktem na mapie rozwoju handlu w Polsce, to stąd wywodzą się największe sieci handlowe oraz firmy stojące za rozwojem e-commerce w kraju.– Grupa MTP, jako organizator najważniejszych wydarzeń branżowych w Europie Środkowo-Wschodniej, od stu lat aktywnie wspiera polską gospodarkę, tworząc przestrzeń wymiany myśli dla środowisk związanych z biznesem, innowacyjnością i przedsiębiorczością – mówi Tomasz Kobierski, prezes zarządu Grupy MTP. – Dlatego cieszymy się, że na lokalizację swojego pierwszego kompaktowego i autonomicznego sklepu, w którym klient sam, bez ingerencji obsługi będzie mógł zrobić podstawowe zakupy, sieć Żabka wybrała właśnie teren Międzynarodowych Targów Poznańskich – dodaje.

W Poznaniu Żabka testuje większość z innowacyjnych rozwiązań, które wprowadza do sklepów – np. pierwsze EKOmaty, czyli urządzenia umożliwiające selektywną zbiórkę opakowań po napojach z plastiku i metalu, stanęły przy wybranych sklepach Żabka właśnie w Poznaniu. Żabka inwestuje też w regionie, np. w ub. roku uruchomiła nowoczesny magazyn chłodniczo-mroźniczy w Komornikach; wspiera lokalne instytucje – np. poznańskie zoo, ratujące tygrysy; czy współpracuje z lokalnymi uczelniami – z Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza, Uniwersytetem Ekonomicznym w Poznaniu oraz Wyższą Szkołą Logistyki.

 

Jak to działa?

Zakupy w Żappka Store są bardzo proste. Wystarczy smartfon z zainstalowaną aplikacją żappka oraz aktywacja usługi Żappka Pay. Przed wejściem do Żappka Store aplikacja wygeneruje jednorazowy, przypisany do punktu kod QR, który należy zeskanować na czytniku przy drzwiach. Po zeskanowaniu kodu, drzwi otworzą się automatycznie. Gdy będziemy już w środku, zakupy zajmą tylko chwilę – wystarczy wziąć z półki wybrane produkty i… wyjść.

Zamontowany w Żabka Storesystem kamer, wykorzystujący algorytmy m.in. machinelearning, rozpozna zdjęte z półek produkty, naliczy odpowiednią kwotę, po czym sfinalizuje płatność za pomocą podpiętej do ŻappkaPay karty płatniczej. System nie identyfikuje klientów, nie zapamiętuje również obrazu, co gwarantuje pełne zachowanie prywatności i bezpieczeństwo.

W bezobsługowym Żappka Store początkowo znajdzie się w sumie ponad  300 różnych produktów, wśród nich słodycze, dania gotowe, przekąski słone i słodkie oraz napoje, a  także gorąca, świeżo mielona kawa z ekspresu. W czasie ograniczeń pandemicznych w Żappka Store będzie mogła przebywać jedna osoba. W planach jest uruchomienie kolejnych Żappka Store w największych miastach w Polsce–drugi bezobsługowy punkt powstanie w Warszawie.

Żappka Store został stworzony w ramach Venture Studio Żabka Future, które łączy w sobie trzy elementy: zarządzanie i wyszukiwanie innowacji, przekuwanie ich na nowe produkty i usługi oraz ich komercjalizację. Projekt idealnie wpisuje się w strategię Grupy Żabka, która zakłada realizację działań zmierzających do utrzymania neutralności klimatycznej – Żappka Store do swej działalności wykorzystuje wyłącznie ekwiwalent zielonej energii.

________________________
Firma Żabka Polska Sp. z o.o. jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów typu convenience liczącej ponad 7200 placówek prowadzonych przez 6000  franczyzobiorców pod marką Żabka. Na przestrzeni dwudziestu lat działalności na polskim rynku, Spółka zdobyła pozycję lidera segmentu sprzedaży convenience. Nasze sklepy są odwiedzane codziennie przez ponad 2,5 miliona klientów, a 12 milionów konsumentów mieszka nie dalej, niż 300 m od najbliższej Żabki. Nasz biznes rozwijamy odpowiedzialnie. Do filarów CSR Spółki należą: dbałość o środowisko naturalne, odpowiedzialna sprzedaż żywności, rozwój osobisty i edukacja, wsparcie lokalnych społeczności, a także dbałość o zdrowie i aktywny styl życia. Więcej informacji o sklepach Żabka na: www.zabka.pl

Żabka Future – to jedna z jednostek organizacyjnych, które tworzą nową strukturę zarządzania Grupy Żabka. Zespoły działające w obszarze Żabki Future odpowiadają za wyszukiwanie, tworzenie oraz rozwój narzędzi technologicznych i systemowych dla przyszłości. Obszar ten podlega Tomaszowi Blicharskiemu, Wiceprezesowi Zarządu ds. Rozwoju/EVP, Managing Director of Żabka Future.

(Visited 1 085 times, 1 visits today)

Dodaj komentarz