Jan znów w akcji! Przypomina dzieciom o bezpieczeństwie na drodze

Manekina testowego Jana znają prawie wszystkie wielkopolskie dzieci. Ten żółty bohater co roku odwiedza przedszkolaków oraz uczniów szkół podstawowych, aby przypomnieć im o najważniejszych zasadach dotyczących bezpieczeństwa na drodze. Zajęcia dla maluchów odbywają się w ramach 11. edycji akcji Think Before You Drive, w którą włączyła się także wielkopolska Policja.

 Think Before You Drive to program edukacyjny stworzony specjalnie dla najmłodszych. W jego dziesięciu dotychczasowych edycjach uczestniczyło prawie 30 tysięcy przedszkolaków i najmłodszych uczniów szkół podstawowych z Wielkopolski. Podczas tegorocznej – jedenastej – zasady pozna ponad 2,5 tys. dzieci z 50 placówek z naszego województwa. Organizatorem Think Before You Drive jest fabryka opon Bridgestone Poznań, a inicjatywa jest realizowana we współpracy z wielkopolską Policją.


W ramach Think Before You Drive animatorzy – w tej roli pracownicy firmy Bridgestone – odwiedzają przedszkola oraz szkoły podstawowe i przeprowadzają bezpłatne, interaktywne warsztaty skierowane do dzieci w wieku od trzech do ośmiu lat. Podczas spotkań maluchy poprzez zabawę poznają najważniejsze zasady, które uczą, jak zachowywać bezpieczeństwo na drodze – zarówno wtedy, gdy jest się pasażerem samochodu, jak i pieszym. W zajęciach uczestniczy gość specjalny – manekin testowy Jan. To właśnie on przypomina dzieciom między innymi o tym, aby zawsze zapinały pasy, jeździły w specjalnych fotelikach samochodowych czy zwracały uwagę rodzicom na wyregulowanie zagłówków w aucie.

W każdym roku widzimy ogromne zainteresowanie tą inicjatywą. Nasi pracownicy przez cały czas zgłaszają placówki, w których chcieliby, żebyśmy przeprowadzili warsztaty. Edukacja najmłodszych w zakresie bezpieczeństwa jest dla nas bardzo ważna, bo dzięki temu możemy wypełniać naszą firmową filozofię. Wiemy, że wiedza, którą przekazujemy maluchom, zaprocentuje w przyszłości, dlatego tym bardziej cieszy nas tak duża chęć udziału w zajęciach – mówi Marta Dybioch z Bridgestone Poznań, która koordynuje tegoroczną edycję akcji Think Before You Drive.

Uczestniczące w akcji dzieci nie tylko zyskają cenną wiedzę – Bridgestone Poznań zatroszczy się o ich widoczność na drodze także w praktyce. Każdy maluch, który weźmie udział w zajęciach, otrzyma specjalny pakiet gadżetów, w którym znajdzie m.in. odblaskową kamizelką oraz opaskę.

 

(Visited 32 times, 1 visits today)

Dodaj komentarz