W centrum Poznania przybędzie 240 miejsc parkingowych

Już niebawem w centrum Poznania przybędzie 240 miejsc parkingowych. Wszystko za sprawą dwupoziomowego parkingu pod poznańską Kaponierą. Zarząd Komunalnych Zasobów Lokalowych (ZKZL) sp. z o.o. w czwartek ogłosi przetarg na wybór jego operatora, który będzie zarządzał nim przez cztery lata.

Przetarg na operatora parkingu, zgodnie z zapisami ustawy Prawo Zamówień Publicznych, potrwa 5 tygodni. Wybrany oferent na jego uruchomienie będzie miał maksymalnie 60 dni od momentu podpisania umowy. Czas ten może być jednak krótszy, ponieważ skrócenie terminu będzie jednym z kryteriów oceny ofert.

ZKZL chciałaby, aby wybrany operator zaproponował poznaniakom i gościom najnowocześniejsze systemy zarządzania tym obiektem – od tablic informujących o liczbie i lokalizacji wolnych miejsc, po najnowsze rozwiązania dotyczące dokonywania płatności za postój. Te ostatnie nie od razu znajdą zastosowanie.

Z inicjatywy Macieja Wudarskiego, zastępcy prezydenta, chcemy zaproponować poznaniakom okres promocyjny. Przez pierwsze dwa lub trzy miesiące po uruchomieniu parkingu parkowanie pod Kaponierą będzie bezpłatne –  mówi Michał Prymas, członek zarządu ZKZL.

Jak zapewniają przedstawiciele miejskiej spółki, po zakończeniu okresu promocyjnego opłata za parkowanie pod Kaponierą nie będzie się różnić od stawek w strefie płatnego parkowania, czy na innych parkingach w pobliżu.

Przetarg na operatora parkingu to trzeci etap komercjalizacji poznańskiej Kaponiery.

Proces komercjalizacji przebiega zgodnie z przyjętym harmonogramem. Pierwszym etapem było znalezienie operatora sanitariatów i ich otwarcie. Kolejnym – znalezienie najemców lokali na poziomie -1. Ten etap jest już finalizowany. Równolegle z tymi działaniami spółka ogłosiła i przeprowadziła dialog techniczny z czterema firmami, specjalizującymi w zarządzaniu parkingami. Pozwoliło to na spisanie dopracowanej, szczegółowej i precyzyjnej specyfikacji, według której możliwy będzie wybór w przetargu nieograniczonym najlepszego operatora – wyjaśnia Magdalena Gościńska, rzeczniczka prasowa ZKZL.

Natychmiast po ogłoszeniu przetargu na operatora parkingu rozpocznie się czwarty etap komercjalizacji Kaponiery. Będzie to przetarg na prowadzenie Przystanku Sztuki. W tym przypadku o rozstrzygnięciu – oprócz ceny – będzie decydował też koncept artystyczny, który najemca będzie chciał wnieść w to miejsce.

Chcemy, żeby było to miejsce spotkań artystów, z muzyką na żywo lub galerią. Jednocześnie ma to byćprzestrzeń, w której można coś zjeść i wypić. Mamy nadzieję, że zaproszenie pod Kaponierę ludzi kultury i sztuki wyróżni ją na mapie Poznania – przekonuje Gościńska.

Jacek Łakomy/biuro prasowe/poznan.pl

(Visited 107 times, 1 visits today)

Dodaj komentarz