Prototypowy Mercedes-Benz Concept EQA – Prototyp marki EQ w klasie aut kompaktowych
Debiutujący podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie (12-24 września) prototyp Mercedes-Benz Concept EQA demonstruje, jak strategia marki EQ może wyglądać w przypadku samochodu kompaktowego.
Jego zespół napędowy z jednym silnikiem elektrycznym przy osi przedniej i jednym przy tylnej generuje moc systemową przekraczającą 200 kW. Charakterystyka jazdy może być modyfikowana poprzez zmianę rozkładu momentu obrotowego pomiędzy osiami â samochód dysponuje stałym, aktywnym napędem na cztery koła. O tym, który program jazdy jest aktualnie wybrany, informuje unikalna wirtualna osłona chłodnicy.
Zachęcam do zapoznania się z pełną informacją w załączniku.
—>>>Prototypowy Mercedes-Benz Concept EQA<<<—



Prototypowy Mercedes-Benz Concept EQA Prototyp marki EQ w klasie aut kompaktowych
Stuttgart/Frankfurt. Debiutujący podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie (12-24 września) prototyp Mercedes-Benz Concept EQA demonstruje,
jak strategia marki EQ może wyglądać w przypadku samochodu kompaktowego. Jego zespół napędowy z jednym silnikiem elektrycznym przy osi przedniej i jednym przy tylnej generuje moc systemową przekraczającą 200 kW. Charakterystyka jazdy może być modyfikowana poprzez zmianę rozkładu momentu obrotowego pomiędzy osiami – samochód dysponuje stałym, aktywnym napędem na cztery koła. O tym, który program jazdy jest aktualnie wybrany, informuje unikalna wirtualna osłona chłodnicy.
Concept EQ (salon samochodowy w Paryżu w 2016 r.) – studium o wyglądzie sportowego SUV-a coupé – zapoczątkowało wprowadzenie nowej marki produktów i rozwiązań – EQ. Teraz Mercedes-Benz demonstruje, jak może wyglądać kompaktowy samochód EQ. „Nasza elektryczna inicjatywa nabiera tempa: do 2022 r. Mercedes-Benz Cars wprowadzi na rynek ponad 10 pojazdów w pełni elektrycznych. A Mercedes-Benz Concept EQA udowadnia, że poważnie traktujemy wprowadzenie elektrycznej mobilności w naszym portfolio” – dr Dieter Zetsche, szef Daimler AG i Mercedes-Benz Cars.
Jednocześnie Concept EQA stanowi kolejny przykład logicznej ewolucji idiomu projektowania zmysłowej przejrzystości: ostre krawędzie i linie zostały tu w znaczący sposób zredukowane. Jednym z przykładów nowej, „elektrycznej” estetyki jest technologia oświetleniowa, wykorzystująca włókna laserowe. Aktywowany laserem nośnik znajduje się tu w środku kabla światłowodowego.
Przyciągający wzrok spiralny kształt światełsymbolizuje elektryczną koncepcję napędu, ich design przywodzi na myśl miedziane uzwojenia silnika elektrycznego, a animacja wizualizuje impulsy elektryczne.
Dwa silniki elektryczne, możliwość zwiększenia mocy systemowej do ponad 200 kW dzięki modułowej architekturze akumulatora oraz stały napęd na obie osie zapewniają imponujące osiągi i dynamikę. Dwa programy jazdy – Sport oraz Sport Plus – różnią się dystrybucją momentu obrotowego pomiędzy osiami, zapewniając zróżnicowaną charakterystykę prowadzenia.
Czarny panel w przedniej części nadwozia zachowuje się jak wirtualna osłona chłodnicy i zmienia swój wygląd zależnie od wybranego programu jazdy. W trybie Sport grill przedstawia płonące, poziomo ułożone skrzydło, a w Sport Plus – pionowe poprzeczki nawiązujące do grilla Panamericana.
W połączeniu z inteligentną strategią operacyjną Concept EQA osiąga zasięg na poziomie 400 km – zależnie od pojemności zamontowanego akumulatora.
Wysoce wydajny akumulator litowo-jonowy pakietowy (ang. pouch cell) dostarcza spółka zależna koncernu Daimler – Deutsche ACCUMOTIV. Dzięki modułowej konstrukcji jego pojemność przekracza 60 kWh.
Concept EQA może być ładowany indukcyjnie lub za pomocą wallboxa. Jest też przygotowany do błyskawicznego ładowania. W ramach wizji „płynnego ładowania” specjalna usługa Mercedes me ułatwi użytkownikowi ładowanie i płacenie za prąd na różnych stacjach ładowania.