Odblaski bezpieczeństwa dla mieszkańców Poznania
Taka mała rzecz, a może mieć tak ogromne znaczenie dla naszego bezpieczeństwa. Odblaski – bo o nich mowa –zwiększająwidocznośćpieszych czy rowerzystów nawet kilkukrotnie. Podczas już szóstej edycji akcji Bądź bezpieczny na drodze przypomina o tym charakterystyczny żółty manekin testowy Jan, który wraz z zespołem pracowników Bridgestone Poznań odwiedził dziś nasze miasto i rozdawał mieszkańcom te rzucające się w oczyakcesoria.
Szacuje się, że pieszy lub rowerzysta widoczny jest dla kierowcy z odległości około 20-40 m, w zależności od warunków atmosferycznych. Tymczasem droga hamowania przy prędkości 50 km/h wynosi około 30 m, przy 90 km/h – około 90 m, a przy deszczowej czy śnieżniej aurze te wartości mogą być jeszcze większe. Istnieje więc spore ryzyko, że prowadzący pojazd dostrzeżeporuszającą się np. po poboczu osobędopiero wtedy, gdy będzie mieć już ograniczone pole działania. Każdy niezmotoryzowany uczestnik ruchu drogowego może jednak w prosty sposób zwiększyć swoją widoczność – człowieka, który ma na sobie elementy odblaskowe,widać nawet z odległości 150 m. Właśnie dlatego już po raz szósty zespół BridgestonePoznań wraz zżółtym manekinem testowym Janem w ramach akcjiedukacyjnej Bądź bezpieczny na drodze nie tylko przypominał, jak być świadomym uczestnikiem ruchu drogowego, ale i rozdawał dziś mieszkańcom Poznania odblaski.
–Jako producent opon dbamy o bezpieczeństwo na drogach na różnych płaszczyznach. Oczywiście tą podstawową jest dla nastworzenie ogumieniazapewniającego m.in. jak najlepszą stabilność i przyczepność pojazdu, nawet przy niesprzyjających warunkach pogodowych. Równocześnie mamy jednak świadomość tego, jak ważna i potrzebna jestedukacja. Dlatego właśnie w sezonie, gdy dni robią się coraz krótsze, przypominamy mieszkańcom kolejnych wielkopolskich miejscowości o tym, że bycie widocznym poruszając się po drodze, poboczu lub chodniku realnie zwiększa nasze bezpieczeństwo. Rozdajemy im więc opaski odblaskowe, edukując równocześnie, jak taki niepozorny drobiazgmoże uchronić przed wypadkiem – mówi Marta Dybioch, koordynatorka akcji Bądź bezpieczny na drodze z Bridgestone Poznań.
Z edukacyjnym przekazem (a także odblaskowymi opaskami!) w ramach akcji Bądź bezpieczny na drodzeJan i pracownicy poznańskiej fabryki opon docierają też do mieszkańców innych wielkopolskich miejscowości – w tym roku do Gniezna, Swarzędza, Kórnika i Wągrowca.
Ta jesienna akcja to niejedyna inicjatywa firmy nakierowana na poprawę bezpieczeństwa na drogach i edukację w tym zakresie. Załoga Bridgestone Poznańw tym roku zrealizowała też już 14. edycjęakcji ThinkBeforeYou Drive–w warsztatach w ramach jej wszystkich odsłon na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat udział wzięło ponad 33 000 uczniów wielkopolskich przedszkoli i szkół podstawowych.