Mercedes-AMG świętuje 50 lat sukcesów
Mercedes-AMG świętuje 50 lat sukcesów
Affalterbach. AMG – te trzy litery na całym świecie symbolizują najwyższe samochodowe osiągi, ekskluzywność, wydajność i przyjemność z bardzo dynamicznej jazdy. W 2017 roku założona przez Hansa-Wernera Aufrechta i Erharda Melchera firma obchodzi swoje 50. urodziny. W ciągu minionego półwiecza odnotowała liczne sukcesy w sporcie motorowym, a dzięki projektowaniu unikalnych aut seryjnych systematycznie pieczętuje swoją pozycję uznanej marki samochodów o wysokich osiągach. Dzisiaj, jako spółka należąca w całości do Daimler AG, Mercedes-AMG reprezentuje sportowe ramię koncernu. W jubileuszowym roku, z myślą o przyszłości, będzie kontynuować historię sukcesu, który swój początek miał w dwuosobowym warsztacie. Każdy z około 1500 zatrudnionych obecnie pracowników skoncentruje się na wypełnieniu obietnicy, jaką składa marka AMG – „Driving Performance”. To hasło łączące jej najmocniejsze strony: najnowocześniejszą technologię i pasję do dynamicznych, emocjonujących produktów. Na całym świecie inżynierowie z Affalterbach uchodzą za wybitnych ekspertów od silników – słyną nie tylko z ich projektowania, ale i z filozofii „jeden człowiek, jeden silnik”, która oznacza, że każda jednostka jest, niejako, ręcznie montowana przez jednego technika. AMG rozpoczyna ten jubileuszowy rok z kolejnym rekordem sprzedaży – w 2016 r. firma dostarczyła blisko 100 000 samochodów, co oznacza ponad 40-proc. wzrost sprzedaży. Ponad 1 100 egzemplarzy trafiło do Polski.
W ub.r. sportowa marka Mercedes-Benz dostarczyła 99 235 aut, w tym 1 108 w Polsce. Globalnie osiągnęła ona 44,1% wzrostu, i znacznie przekroczyła rekordowe jak dotąd wyniki z roku 2015. Od 2013 r. jej sprzedaż jednostkowa wzrosła ponad trzykrotnie – to zasługa nieprzerwanego rozwoju modeli o wysokich osiągach. Równocześnie strategiczne poszerzanie portfolio pozyskać nowe grupy klientów. Dziś globalny sukces firmy bazuje nie tylko na popularnej serii 8-cylindrowych modeli 63. Wielu nabywców wybiera kompaktowe modele 45, a także samochody z szerokiej gamy serii 43. Wspólnie tworzą one solidną podstawę współczesnej oferty produktów AMG. W ub.r. najwyższą sprzedaż jednostkową ponownie zanotowano w USA, Niemczech i Chinach. Polska zajmuje szczególnie wysokie miejsce biorąc pod uwagę AMG jako odsetek sprzedaży pojazdów Mercedes-Benz – 9,2% Mercedesów zarejestrowanych w 2016 roku nad Wisłą to właśnie AMG.
„Dzięki strategicznej ekspansji naszego portfolio jesteśmy na drodze do światowego sukcesu, a za sobą mamy sensacyjny rok. Modele serii 63 wciąż stanowią trzon naszej oferty i niezmiennie zachwycają entuzjastów motoryzacji z całego świata. Ponadto poszerzyliśmy niedawno ofertę opracowanej w całości samodzielnie serii AMG GT. W imponującym stylu demonstruje ona nasze doświadczenie w zakresie budowy sportowych aut. Jednocześnie rozbudowane portfolio stawia nas w dogodnym miejscu pod kątem dalszego zrównoważonego rozwoju. Teraz naszym zdaniem jest nie tylko świętowanie sukcesu AMG, ale też – biorąc pod uwagę, że jesteśmy w jednym z najbardziej emocjonujących okresów w historii motoryzacji – dalsze kształtowanie przyszłości osiągów” – mówi Tobias Moers, Prezes Zarządu Mercedes-AMG GmbH.