Blog Conference Poznań 2017
Na Międzynarodowych Targach Poznańskich odbyła się jedna z najważniejszych w kraju imprez tematycznych dla blogerów – Blog Conference 2017. Twórcy internetowi i specjaliści marketingu internetowego dyskutowali o komercjalizacji blogosfery, zasadach etycznych i wyzwaniach, jakie stoją przed twórcami internetowymi.
Organizatorzy wydarzenia zaprosili do Poznania czołowych polskich blogerów, którzy w trakcie wystąpień i dyskusji, podzielili się swoja wiedzą i doświadczeniem z twórcami, którzy dopiero odnajdują swoje miejsce w sieci.
– Traktuję takie konferencje networkingowo, to znaczy że tworzymy relacje towarzyskie. Myślę, że młodsi stażem blogerzy wyniosą stąd dużo merytorycznej wiedzy, która pomoże im rozwijać swoją działalność – mówi Łukasz Kielban, autor czasgentlemanow.pl
Konferencję, której jednym z gospodarzy jest Miasto Poznań, otworzył Andrzej Białas, dyrektor Gabinetu Prezydenta – Cieszymy się, że pojawiliście się tutaj tak licznie. Dokładamy wszelkich starań, żebyście czuli się tutaj komfortowo. Poznań jest miastem wolnym i otwartym, więc czujcie się swobodnie i nie zapomnijcie napisać relacji na swoich blogach – powiedział do uczestników Blog Conference Andrzej Białas.
W programie wydarzenia zaplanowano wystąpienia o komercjalizacji blogosfery, zasadach etycznych w tej branży oraz o jakości tworzonych treści. Prelegenci dyskutowali o tym, jak zarabiać na blogu, współpracy z agencjami marketingowymi, budowaniu zaufania czytelników oraz budowaniu własnej marki.
– Aby być dobrym blogerem, nie wystarczy tylko tworzyć treści. Trzeba również inwestować w wiedzę marketingową, żeby być równorzędnym partnerem dla firm, agencji reklamowych i mediów, z którymi chce się podjąć współpracę – przekonuje Cezary Lech z sprawnymarketing.pl
Łukasz Kielban dodaje, że w ciągu lat zmieniła się rola twórców internetowych. Rozwój rynku przyniósł nowe możliwości i wyzwania – Kiedy autor, tworzył tylko na blogu to był blogerem. Ale kiedy zaczął jeszcze uprawiać facebooka, instagram, zaczął kręcić filmy na Youtube, to czasami okazywało się, że niektóre z tych pobocznych rzeczy miały większy zasięg i wpływ na ludzi, niż ten pierwotny blog. Łatwiej jest powiedzieć, że jesteśmy influencerami, czyli mamy jakiś wpływ na odbiorców.
Blog Conference 2017 to trzecia edycja wydarzenia, skierowanego do twórców internetowych, autorów blogów i przedstawicieli branży marketingowej. Kongres rozpoczął się w sobotę i potrwa do niedzieli.
Hubert Bugajny/biuro prasowe /poznan.pl
Zgadzam się super konferencja 🙂 Za rok będę na pewno 🙂