AKCJA „PRĘDKOŚĆ – ZERO TOLERANCJI” ZAKOŃCZONA- PODSUMOWANE DZIAŁANIA [FILM]
W ramach akcji „PRĘDKOŚĆ- Zero Tolerancji” w dniach 26, 27 i 28 lipca na wielkopolskich drogach, policjanci przeprowadzili działania w celu egzekwowania przepisów dotyczących obowiązujących ograniczeń prędkości.
Wyczulano kierowców na zagrożenia płynące z nadmiernej prędkość pojazdu, kierowania pod wpływem alkoholu czy środków psychotropowych jak i niestosowanie się do ograniczeń wynikających ze znaków drogowych, które są najczęstszymi przyczynami wypadków.
26 lipca br. ruszyła 3-dniowa akcja „PRĘDKOŚĆ”, w której policjanci z całej Wielkopolski prowadzili wzmożone kontrole pod kątem bezpieczeństwa i ograniczenia prędkości na drodze. Celem tychże działań było przypomnienie kierowcom o tym, że prędkość pojazdu należy bezwzględnie dostosować do warunków panujących na drodze.
Podsumowując wyniki trzydniowej akcji na 4991 skontrolowanych pojazdów złapano 22 pijanych kierowców. Łączna liczba wykroczeń wyniosła 3732.
Policjanci podczas działań kontrolnych nałożyli na kierowców 3415 mandatów karnych, głównie za przekroczenie prędkości. Zatrzymali 39 praw jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h w obszarze zabudowanym oraz 371 dowodów rejestracyjnych.
Statystyki pokazują że pomimo wielokrotnych policyjnych apeli skierowanych do kierowców dotyczących rozwagi i trzeźwości umysłu za kierownicą, nadal pojawiają się niebezpieczne a zarazem śmiertelne sytuacje drogowe. Zaledwie w trakcie trzech dni odnotowano 370 kolizji, 16 wypadków, gdzie 18 osób zostało rannych a 3 osoby poniosły śmierć.
fajnie i pięknie szkoda ze policja obsługuje urządzenia które są nie zgodne z prawem,nie rejestrują pojazdu który jest namierzany,fałszują odczyt i są legalizowane na odległość ok 80m nie większa i co gorsza policja je obsługuje mimo ze łamią
prawo taka to polska policja laserowe mierniki którymi posługuje się policja nie maja.wiec nie wiesz czy twój pojazd czy inny
:Rozdział 2
Wymagania w zakresie konstrukcji, materiałów i wykonania przyrządów
§ 4. [Trwałość przyrządu]
1. Konstrukcja i wykonanie przyrządu oraz materiały użyte do jego wykonania powinny zapewniać trwałość przyrządu podczas jego użytkowania.
2. Przyrząd powinien być wykonany z materiałów dostosowanych do przewidywanych warunków, w których ten przyrząd może być użytkowany.
3. Urządzenia dodatkowe połączone z przyrządem powinny spełniać wymagania określone w ust. 1 i 2.
4. Urządzenia dodatkowe połączone z przyrządem nie powinny wpływać na wynik pomiaru prędkości.
§ 5.
1. Konstrukcja i wykonanie przyrządu powinny zapewniać wskazanie pojazdu, którego prędkość została zmierzona.
2. Wymaganie, o którym mowa w ust. 1, powinno być spełnione również w przypadku, gdy wykonuje się pomiar prędkości pojazdu jadącego w grupie pojazdów, lub w przypadku, gdy pojazd ten wymija, omija lub wyprzedza inny pojazd.
3. W przypadku niespełnienia wymagania, o którym mowa w ust. 1, przyrząd nie powinien wskazywać i rejestrować wyniku pomiaru prędkości.