Retailowy 2017 w Starym Browarze – Nowy styl i jakość

Znacząco rozbudowana oferta rodzinna, modernizacje, mocny tenant mix i zwiększenie wykorzystania powierzchni wspólnych. Najsłynniejsze w regionie centrum podsumowuje 2017 rok.

Dyrektor Centrum Stary Browar, Renata Gralec fot. J Wittchen

 To był jeden z najintensywniejszych okresów w naszej historii. W 2017 roku podpisaliśmy łącznie 40 umów obejmujących zarówno nowych najemców jak i tych, którzy przedłużyli okres wynajmu. Ich podsumowanie daje obraz kondycji Starego Browaru i jego perspektyw.” – mówi Renata Gralec, Dyrektor Centrum Stary Browar.

Nowe marki

W 2017 roku w gronie najemców Starego Browaru pojawiło się 18 nowych marek. W branży odzieżowej kolejno były to: pierwszy w Polsce butik ze skandynawskimi markami premium dla kobiet Freya, duńska odzież męska Jack & Jones, duobrandowy salon Intimissimi & Calzedonia, obuwniczy Wojas, jubilerska Minty Dot i drugi w Polsce salon Dorothee Schumacher. Branża sportowa wzbogaciła się o liczący ponad 1000 m2 Martes Sport w koncepcie premium, multibrandowy Selectshop.pl dla fanów stylu street, skate i snowboardu oraz szkocką markę odzieży outdoorowej Trespass.


Rozwinęły się również usługi: pojawił się pierwszy w Poznaniu salon Hop-Chop Barber Shop, a w przestrzeniach biurowych przy ul. Półwiejskiej działalność rozpoczęły firmy finansowe Caspar i F-Trust oraz szkoła językowa Berlitz. Oferta gastronomiczna Starego Browaru powiększyła się o stały lokal Cukierni Karpicko (dotychczas gościła tu wielokrotnie ze stoiskami) oraz o kuchnię azjatycką sieci Guty. Branża new-tech wzbogaciła się m.in. o pierwszy w Poznaniu (i drugi w Polsce) salon dronów DJI oraz nowe, bogatsze koncepty obecnych już tu marek (o czym niżej), a drogeryjna o Organique – producenta naturalnych kosmetyków.

Renegocjacje kontraktów

W związku z tym, że w 2007 r. otwarto w Starym Browarze skrzydło Pasaż, w 2017 roku przypadała rocznica dużej liczby umów wieloletnich.

„Wzmożony proces negocjacji z naszymi kluczowymi najemcami zaowocował długoterminową kontynuacją współpracy m.in. z takimi brandami jak marki grupy Inditex, Multikino, Empik, Van Graaf, COS, Marc o’Polo, S’portofinoSunloox czy Mennica Polska. Niektóre z nich zdecydowały się na zmiany i tym sposobem zyskaliśmy największy w Polsce salon Massimo Dutti, a od maja także zdecydowanie większą Zarę, która wprowadziła moduł młodzieżowy Trafaluc, powiększyła działy dziecięcy i męski. Te zmiany podkreślają, że wiele firm ocenia Stary Browar jako miejsce, które się sprawdziło, przedstawiające wysoki potencjał biznesowy.” – mówi Dyrektor Starego Browaru.

Nowy styl i jakość

Oprócz wspomnianych nowych otwarciach Zary i Massimo Dutti,


w nowych miejscach w najnowszych aranżacjach otworzyły się iSpot Premium Reseller, Denon, Bohoboco, Tous i Gino Rossi. Remonty zmieniające design na najnowszy przeprowadziły także Van Graaf, Orange – stając się w interaktywnym salonem przyszłości Orange SmartStore, InMedio, Stefanel, Time Trend, Trussardi i Vistula.

Trend na sprawdzone otoczenie

W 2017 roku zawarliśmy nieprzeciętnie wysoki odsetek umów na stoiska na powierzchniach wspólnych i pop-up store’y, co w naszym odczuciu dobitnie pokazuje, że mimo mocno nasyconego rynku handlowego w Poznaniu, Stary Browar jest dla wielu marek pożądanym miejscem obecności.” – mówi Renata Gralec.

W formie czasowych „wysp” pojawiły się m.in. Selva, Hey Hey Popinjay, Magda Hasiak, CHAOS by Marta Boliglova, Cuori e Picche, Lexon, Milov, Karlik, Nature Glass, NeoNail, AleWorek, Cotton Balls, Drobiny Czasu, Goplana, Super PrezentyElectra. W pamięci poznaniaków szczególnie zapisała się opisywana na całym świecie, zaprojektowana przez pracownię Mode:lina futurystyczna „Lodovnia” z naturalnymi lodami. Przez kilka miesięcy w Atrium +1 można było odpocząć w pop-upowej Alei Designu, gdzie swoje meble prezentowały Noti i nowymodel.org. W okresie bożonarodzeniowym hitem okazały się stoiska gastronomiczne Gusti d’Italia, Delikatesy Peretti, Staropolskie Przysmaki, Petit Paris oraz E. Wedel. Jako pop up store’y w lokalach przejściowo wolnych, udało się otworzyć w zeszłym roku salony Confashion, Transfer Designu Kartell oraz pierwszy w Polsce showroom Volvo (marki samochodowe są zresztą stałym i lubianym przez klientów najemcą tutejszych powierzchni wspólnych).


Warto zaznaczyć, że miejsca te przyciągały nie tylko ofertą, ale i wyglądem – obecność w Starym Browarze zobowiązuje do zaprezentowania się w sposób współgrający z  ielokrotnie nagradzanymi wyjątkowymi wnętrzami.

Zeszły rok był także intensywny pod względem wykorzystania budynku 3-piętrowej Galerii na Dziedzińcu Sztuki. Odbyły się tu dwie edycje Wolnego Targu, jedno z najważniejszych wydarzeń kulturalnych 2017 r. w Poznaniu – wystawa „Bjork Digital”, a także wystawy Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu i Festiwalu Malta oraz warsztaty dla dzieci. Wiosną w Galerii zagości kolejna elektryzująca wystawa, „Beksiński nieznany”.

 Wielkie otwarcie na najmłodszych

 Rok 2017 można z powodzeniem określić jako przełomowy jeśli chodzi o ofertę dla dzieci.” – zwraca uwagę Renata Gralec.

Obok wyróżniających się designem pokoi dla rodziców z dziećmi i dużego, świetnie przyjętego placu zabaw w parku, w Starym Browarze pojawiła się wyczekiwana sala zabaw, Leopark. Licząca ponad 600 m2 całoroczna bawialnia została zaprojektowana specjalnie dla Starego Browaru i nawiązuje do jego charakterystycznej architektury. W połowie roku do Starego Browaru powrócił Smyk, lokując się w bezpośrednim sąsiedztwie cieszącego się doskonałymi recenzjami Leoparku. Oferta dla dzieci otrzymała także mocne wsparcie marketingowe w postaci wieloletniego projektu „Podwórko by Stary Browar”, spinającego ofertę rozrywkową, edukacyjną i handlową dla najmłodszych. Składają się na nie m.in. przedstawienia i regularne warsztaty kreatywne, w tym cenione zajęcia z nowych technologii Akademii Duckie Deck, które odbywać się będą także w 2018 roku.

Pod koniec roku do użytku zostały oddane dwa profesjonalnie wyposażone stylowe pokoje dla rodziców z dziećmi. Znajdują się w nich meble firmy Kartell i Noti, a na ścianach grafiki z elementami Starego Browaru i plakaty z motywami dziecięcymi, stworzone przez artystki Agnieszkę Matwiejszyn i Paulinę Augustynowicz. Wejście do pokoi ograniczone jest przez wideodomofony skomunikowane z monitoringiem ochrony, które pracownicy otwierają zdalnie tylko rodzicom z dziećmi.

W minionym roku miał także miejsce remont i modernizacja wszystkich toalet, który został przeprowadzony wieloetapowo, aby ograniczyć utrudnienia klientom.

W parku Starego Browaru pojawiło się sporo nowych nasadzeń. Uwagę poznaniaków z pewnością przykuje ponad 1500 krzewów róż, które wiosną i latem zakwitną na skarpie widocznej z deptaku przy ul. Półwiejskiej.




This slideshow requires JavaScript.

Ogromne nasycenie Poznania powierzchnią handlową przypadającą na mieszkańca, w 2017 roku było nie tylko dużym wyzwaniem dla komercjalizacji naszego centrum, ale i cennym sprawdzianem. Pozycja, na którą pracowaliśmy przez lata, szczególny charakter i starannie, tworzony prawdziwym zaangażowaniem wielu osób, klimat Starego Browaru, przyciąga nieustająco najemców i klientów. Co więcej ponadprzeciętność, nowatorskość i wyjątkowość projektów, które zawsze można było znaleźć w Starym Browarze, stają się wymogiem w centrach handlowych w całej Polsce. To właśnie dobrze przemyślana przestrzeń przyciągać będzie Polaków w najbliższych latach do spędzania czasu w najlepszych centrach handlowych w każdym większym mieście. Cieszę się, że mamy w tym swój znaczący udział.” – podsumowuje ostatni rok Dyrektor Starego Browaru, Renata Gralec.






Stary Browar w Poznaniu to centrum handlowe, które jest także autentycznym centrum kultury i edukacji. Można tu zrobić zakupy w ponad 200 sklepach, dobrze zjeść, obcować ze sztuką i dobrym designem, brać udział w licznych warsztatach i wydarzeniach, jak koncerty, pokazy, spotkania z ciekawymi osobami, czy Art & Fashion Forum. Sztuka w Starym Browarze definiowana jest nie tylko przez obecne tu rzeźby, instalacje i świetną architekturę, ale też new true urban experience: sztukę nabywania, sprzedawania, tworzenia.

Stary Browar to jedyne w swoim rodzaju żywe centrum miasta, odwiedzane przez blisko 10 milionów osób rocznie. Jest miejscem pełnym prawdziwych historii, które dzieją się dla każdego, kto przekroczy jego ceglane progi. Codziennie.







(Visited 479 times, 1 visits today)

Leave a Reply