Prawie 5 mln zł wartości medialnej imprez IRONMAN Poland

Zawody triathlonowe z cyklu IRONMAN Poland to nie tylko sport i emocje na najwyższym poziomie. Wydarzenia wygenerowały w minionym sezonie niemal 5 mln złotych ekwiwalentu reklamowego i ogromną wartość wizerunkową dla swoich partnerów.




Cykl IRONMAN Poland 2024 składał się z trzech wydarzeń organizowanych kolejno w Warszawie, Gdyni i Poznaniu. Agencja Sport Evolution – organizator zawodów i wyłączny licencjobiorca IRONMAN w Polsce i Czechach – od wielu lat regularnie bada wartość medialną każdej z tych imprez. Niezależne raporty przygotowuje na jej zlecenie PSMM Monitoring & More, wyspecjalizowana pracownica badawcza, należąca obecnie do Grupy IMM.
 
Jak podano w raporcie, tegoroczne eventy IRONMAN Poland wygenerowały łącznie prawie 3,3 tys. publikacji medialnych, których łączny zasięg wyniósł ponad 25 milionów, a skumulowana wartość AVE sięga ponad 4,75 mln złotych.

Źródło: PSMM Monitoring & More

Ekspozycja w mediach to jednak nie jedyna wartość dla partnerów IRONMAN Poland. Na bazie danych z analizy przekazu medialnego, a także pozostałych działań reklamowych i komunikacyjnych oraz ekspozycji podczas samych eventów, PSMM Monitoring & More oszacował tzw. wartość wizerunkową współpracy przy danym wydarzeniu dla każdego z jego partnerów. Doskonałym przykładem mogą być tutaj miasta-gospodarze, dla których wyliczono następujące wartości wizerunkowe:  
  • Warszawa: 9,12 mln zł
  • Gdynia: 7,81 mln zł
  • Poznań: 6,32 mln zł
 

To tylko wierzchołek góry lodowej. Oprócz tej nie do końca namacalnej wartości wizerunkowej, miasta-gospodarze odnoszą też przecież realne korzyści finansowe związane z przyjazdem uczestników zawodów i ich rodzin. Ponoszone  przez nich wydatki na hotele, restauracje, atrakcje turystyczne, pamiątki, transport publiczny czy parkingi miejskie należy liczyć w milionach złotych – to realny bodziec dla lokalnych przedsiębiorców i dodatkowe wpływy podatkowe dla samorządów.

Michał Drelich, dyrektor IRONMAN Poland

Na podobne wyniki jak miasto-gospodarz może liczyć sponsor tytularny eventu, którym w Gdyni i Poznaniu jest Grupa EneaWartość wizerunkowa każdego z pozostałych partnerów na pojedyńczej imprezie plasuje się w widełkach 0,5 – 2 mln złotych. W aktualnym portfolio partnerów komercyjnych IRONMAN Poland znajdują się: Citi Handlowy, sportano.pl, Nice To Fit You, Grupa MTP, ALE, Pho3nix Foundation, Cisowianka, Enterprise Rent-A-Car, TRUE men skin care, Hama, Lech Free, Medical Sport, Hydrex, Shimano i Movemore.pl
 

Udany debiut w Czechach

W sierpniu br. Sport Evolution zorganizowało także pierwsze w historii zawody serii IRONMAN 70.3 w Czechach. Impreza rozgrywana w Hradec Králové wzbudziła duże zainteresowanie czeskich mediów, generując ponad 1300 publikacji oraz 2,5 mln zł ekwiwalentu reklamowego. Razem z pozostałymi świadczeniami, przełożyło się to na ponad 5 mln zł wartości wizerunkowej dla liczącego niecałe 100 tys. mieszkańców miasta. Partnerzy wydarzenia, wśród których znalazły się też polskie marki, mogli liczyć na podobną wartość świadczeń, co podczas wyścigów w Warszawie, Gdyni i Poznaniu.

Wysokie oceny zawodników

W ślad za imponującymi wartościami medialnymi i wizerunkowymi, idą także wyniki satysfakcji uczestników wydarzeń IRONMAN Poland. Poziom zadowolenia triathlonistów mierzony jest na bazie ustandaryzowanej globalnie ankiety satysfakcji, realizowanej krótko po zakończeniu każdego z wyścigów serii IRONMAN. Również tutaj organizatorzy IRONMAN Poland mają powody do zadowolenia. Poziom ogólnej satysfakcji na tegorocznych imprezach kształtuje się bowiem następująco:
  • IRONMAN 70.3 Warsaw: 85,15%
  • Enea IRONMAN 70.3 Gdynia: 90,48%
  • Enea IRONMAN 70.3 Poznań: 90,72%
     

Porównując te wyniki do globalnej średniej imprez IRONMAN, a także dysponując szczegółowymi danymi dotyczącymi satysfakcji zawodników z kilkudziesięciu różnych aspektów związanych z udziałem w imprezie, możemy śmiało powiedzieć, że polskie wyścigi w niczym nie odstają od światowego standardu IRONMAN, a w niektórych przypadkach nawet go przewyższają. To cieszy, bo mówimy przecież o standardzie organizacyjnym największej i najbardziej prestiżowej serii zawodów triathlonowych na świecie.

Piotr Jakóbik, rzecznik prasowy IRONMAN Poland


The IRONMAN Group, właściciel marek IRONMAN, IRONMAN 70.3 oraz 5150 Triathlon Series, to największy operator masowych imprez sportowych na świecie, obsługujący rocznie ponad 1 mln uczestników imprez ze swojego globalnego portfolio. 

W 2025 roku w Polsce odbędą się 3 wydarzenia pod szyldem IRONMAN:
– IRONMAN 70.3 Warsaw – 6-8 czerwca 2025;
– Enea IRONMAN 70.3 Gdynia – 1-3 sierpnia 2025;
– Enea IRONMAN 70.3 Poznań – 5-7 września 2025.

Dodatkowym akcentem będzie IRONMAN 70.3 Hradec Králové w terminie 15-17 sierpnia 2025.

Więcej informacji nt. zawodów IRONMAN w Polsce i Czechach można znaleźć na: www.ironmangdynia.pl, www.ironmanwarsaw.com, www.ironmanpoznan.com.pl oraz www.ironmanczech.com.

(Visited 62 times, 1 visits today)

Leave a Reply