Obsługa klienta w wielkopolskim NFZ: co, gdzie i kiedy?
- Sale Obsługi Klientów Wielkopolskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ funkcjonują w Poznaniu przy ul. Grunwaldzkiej 158 i w nowej lokalizacji przy ul. Baraniaka 88d (budynek E), a także w delegaturach w Lesznie, Kaliszu, Pile i Koninie oraz w Punktach Obsługi Klientów w Rawiczu i Słupcy.
- Można w nich m.in. zweryfikować ubezpieczenie, złożyć wniosek i odebrać Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego, potwierdzić profil zaufany oraz wniosek o zaopatrzenie w wyroby medyczne czy podpisać umowę na dobrowolne ubezpieczenie.
- W poniedziałki w Salach Obsługi Klientów w Poznaniu i delegaturachobowiązują wydłużone godziny otwarcia, natomiast we wtorki między 14:00 a 15:00 trwa „cicha godzina” dla osób wrażliwych na bodźce.
Od sierpnia br. równolegle do dotychczasowej siedziby WOW NFZ w Poznaniu przy ulicy Grunwaldzkiej 158, funkcjonuje nowa lokalizacja przy ul. Baraniaka 88d (budynek E). Udostępnia ona klientom miejsca parkingowe – również dla osób z niepełnosprawnościami. Wjazd na parking znajduje się na końcu ulicy Lwowskiej pomiędzy budynkami E i F.
Obie poznańskie Sale Obsługi Klientówwyposażone sąw punkt informacyjny, punkt podawczy, stanowiskaobsługi, a także w pokój dla matki z dzieckiem i kącik zabaw dla dzieci. Przystosowano
je do obsługi osób z niepełnosprawnościami.Od początku 2024 roku w Salach Obsługi w Poznaniuobsłużono około90 tys.klientów. W tym czasie wydano w Oddziale ponad 183 tys. kart EKUZ.
Delegatury
Aby mieszkańcy Wielkopolski z terenów oddalonych od stolicy Wielkopolski mieli łatwiejszy dostęp
do usług NFZ, Sale Obsługi Klientów Oddziału funkcjonują również w delegaturach
w Lesznie (pl. Kościuszki 4), Kaliszu (ul. Skarszewska 42A), Pile (ul. Wojska Polskiego 43)
i Koninie (ul. Szpitalna 43) oraz w Punktach Obsługi Klientów w Rawiczu (ul. Wały J. Dąbrowskiego 2)
i Słupcy (ul. Traugutta 7).
Kiosk profilaktyczny
W Sali Obsługi Klientów przy ul. Grunwaldzkiej 158 w Poznaniu działa bezpłatny kiosk profilaktyczny. Można wykonać w nim analizę składu ciała, pomiar siły uścisku dłoni czy saturacji, sprawdzić ciśnienie tętnicze, a także określić wiek metaboliczny.Kiosk profilaktyczny jest samoobsługowy, ale przy wykonywaniu pomiarów zawsze można liczyć na wsparcie doradcy.Na pomiary nie trzeba się umawiać, jednak polecamy zarezerwować termin wizyty, za pośrednictwem strony www.nfz-poznan.pl (zakładka „Umów wizytę w WOW NFZ przez internet”).
Wyniki pomiarów wykonanych w kiosku są drukowane. Wraz z nimi dostajemy spersonalizowaną ofertę profilaktyczną. Na wydruku znajdziemy również przekierowanie do bezpłatnego portalu Diety NFZ, dzięki któremu łatwiej wprowadzić do naszego życia zdrowe nawyki żywieniowe. Wyniki można od razu omówić z doradcą ds. profilaktyki i promocji zdrowia, który wskaże dalszą ścieżkę postępowania. Należy pamiętać, że nie jest on lekarzem, a same pomiary mają charakter poglądowy
i jeśli coś nas zaniepokoi, warto skonsultować ich wyniki np. z lekarzem rodzinnym.
Poniedziałki dłużej
W każdy poniedziałek Sale Obsługi Klientóww Poznaniu przy ul. Grunwaldzkiej 158 i Baraniaka 88doraz w delegaturach otwarte są aż do godziny 18:00. Automaty biletowe działają do godziny 17:30.
„Cicha godzina”
Aby stworzyć komfortowe warunki dla osób wrażliwych na bodźce, w każdy wtorek od 14:00 do 15:00 w Salach Obsługi Klientówtrwa „cicha godzina”. To czas ograniczenia bodźców wzrokowych
i słuchowych, których nadmierne natężenie jest szczególnie uciążliwe dla osób w spektrum autyzmu.Światła są wygaszone lub przyciemnione, a telefony i komunikaty głosowe wyciszone. Natomiast rozmowy są prowadzone – zarówno przez pracowników, jak i klientów – w sposób cichy i niezakłócający spokoju.
Osoby ze szczególnymi potrzebami oraz ich opiekunowie mogą także skorzystać z wydłużonego, 30-minutowego czasu obsługi w odizolowanym, wyciszonym pomieszczeniu. Mogą oni zarezerwować taką wizytę przez stronę internetową lub telefon (800 190590 – Telefoniczna Informacja Pacjenta).