Myślała, że pomaga znajomemu, a to był oszust
Mieszkanka gminy Śrem otrzymała wiadomość na komunikatorze internetowym. Była przekonana, że napisał do niej znajomy, który zresztą niedaleko niej mieszka. „Znajomy” poprosił o szybką pożyczkę. Kobieta nie podejrzewała, że pisze z oszustem i przekazała mu kod BLIK, nie dzwoniąc i nie potwierdzając tej prośby. Z jej konta zniknęło kilkaset złotych… Nie daj się oszukać na BLIK-a. Kilka prostych zasad może uchronić Cię przed utratą pieniędzy.
30 listopada br. w Komendzie Powiatowej Policji w Śremie zgłosiła się mieszkanka gminy Śrem, która powiadomiła o tym, że została oszukana metodą na BLIK-a.
Z ustaleń policjantów wynika, że kilka dni temu, wieczorem, kobieta otrzymała wiadomość od oszusta, który napisał do niej na komunikatorze internetowym. Mieszkanka gminy Śrem była jednak przekonana, że odezwał się do niej znajomy, który mieszka w tej samej wiosce. „Znajomy” zapytał czy kobieta może płacić BLIK-iem, a jak się dowiedział, że tak, to poprosił o pomoc, bowiem twierdził, że ma problem z płatnościami ze swojego konta. Oszust obiecał, że odda pieniądze jeszcze tego samego dnia i poprosił też o numer konta, aby mógł zwrócić pożyczkę.
Niestety, kobieta nie podejrzewała nawet, że ma do czynienia z oszustem. Wiadomości od niego w żaden sposób nie zweryfikowała. A to duży błąd. Przekazała kod BLIK, nie dzwoniąc i nie potwierdzając tej prośby. Z jej konta zniknęło kilkaset złotych.
Jeszcze tego samego dnia znajomy pokrzywdzonej, który miał prosić ją o pożyczkę udostępnił na portalu społecznościowym post o tym, że ktoś włamał mu się na konto i połączony z nim komunikator.
W całym kraju policjanci ostrzegają przez oszustami na BLIK-a. Zwracają uwagę na to, że konieczne jest ograniczone zaufanie i weryfikacja informacji, bo to właśnie może uchronić przed utratą pieniędzy. Przestępcy swój proceder rozpoczynają od przejęcia konta na profilu społecznościowym. Niestety, wiele osób ma nieskomplikowane hasła, które powtarzane są w różnych miejscach. Nie daj się oszukać na BLIK-a. Profil zabezpiecz odpowiednio silnym hasłem. Nawet, jeżeli ktoś z rodziny, ktoś z najbliższych Ci osób, prosi przez internetowy komunikator o kod BLIK, to musisz prośbę zweryfikować. Po prostu zadzwoń!
/ Ewa Kasińska /srem.policja.gov.pl/