Jakie są najskuteczniejsze narzędzia marketingowe w walce o internetowych graczy?
CO PRZYCIĄGA UŻYTKOWNIKÓW PLATFORM DO GIER ONLINE?
Istnieje wiele pomysłów na to, jak przyciągać internetowych graczy. Platformy online dostarczają coraz to nowsze powody, dlaczego warto wybrać określone miejsce. Do najczęściej używanych “argumentów” należą bonusy i programy lojalnościowe. To jednak nie wszystkie wabiki na graczy. Coraz częściej motywowanie ich oparte jest nie tylko na dawaniu (dodatkowych środków, poziomów, monet), ale na takim aranżowaniu ich aktywności, by mogli więcej czasu spędzać na ulubionych grach.
Nowoczesny marketing online
Badania wśród graczy platform internetowych dowodzą jednoznacznie, że do najpopularniejszych technik marketingowych stosowanych przez kasyna online zalicza się: reklamy i kampanie w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, Twitter czy YouTube), programy lojalnościowe i bonusy, optymalizacja witryny i wysokie pozycjonowanie w wyszukiwarkach.
Sami gracze wskazują jednak na znacznie więcej obszarów, dzięki którym decydują się na lojalność wobec określonej platformy. Np. użytkownicy 888starz casino wymieniają takie walory dodatkowe, jak: personalizacja doświadczenia gracza. W praktyce oznacza to, że kasyno zapewnia korzyści dopasowane do indywidualnych preferencji każdego gracza – do jego zachowań i oczekiwań. Te ostatnie to znamiona cały czas rozwijanego technologicznie marketingu online, bazującego w dużej mierze na psychologii i danych zbieranych o użytkownikach z sieci.
Bonusy i programy lojalnościowe
Do najskuteczniejszych form przyciągania graczy wciąż należą przede wszystkim bonusy, kody promocyjne i programy lojalnościowe. To one stanowią główne źródło motywacji do tego, by regularnie utrzymywać się w grze. Programy tego typu zachęcają i nagradzają graczy za poświęcony grze czas i zaangażowanie. Na poziomie emocji gracza pojawia się poczucie docenienia. Bonusy pomagają budować więzi emocjonalne ze światem gier. Zgodnie z ideą takich programów lojalnościowych twórcy gier zbierają dane o preferencjach graczy i odpowiadają na ich określone zapotrzebowania. Te same narzędzia skutecznie przyciągają również nowych użytkowników. Miękkie wejście w świat gier, wraz ze stosem prezentów na start, sprawia, że gry nie kojarzą się z ryzykiem utraty środków, tylko przede wszystkim ze zwielokrotnionymi szansami na dobrą zabawę, za którą może stać materialna korzyść.
Inne formy przyciągania graczy
Narzędzi marketingowych, których cel jest jednoznaczny, jest znacznie więcej. Wielu graczy na szczęście ma świadomość, w jaki sposób to działa i czerpie korzyści. Kasyna online często tworzą i udostępniają wartościowe treści (artykuły, poradniki, przydatne informacje). To nie tylko przyciąga, ale buduje również zaufanie gracza do określonej marki.
Nie bez znaczenia jest też współpraca operatorów hazardowych z influencerami i innymi postaciami znanymi z mediów społecznościowych. Ich moc polega nie tyle na samym promowaniu cudzych usług, ale przede wszystkim na zaangażowaniu swoich społeczności w określone działania, jakich oczekuje kasyno. Europejskie kasyna często korzystają także z programów afiliacyjnych – polega to na tym, że zewnętrzne strony promują działania kasyn i w zamian za określoną prowizję przyciągają nowych graczy.
Pozycjonowanie i Google AdWords
Normą, po którą sięgają właściciele serwisów hazardowych jest także optymalizacja witryn i marketing oparty na wyszukiwarkach. Celem jest znalezienie się na wysokiej pozycji w wynikach organicznych. Pozycjonowanie jest procesem optymalizacji strony internetowej tak, by była lepiej widoczna. W praktyce oznacza to tyle, że jeśli użytkownik wpisuje określone słowo kluczowe, otrzymuje najpierw wyniki tych platform, które dbają o tworzenie wysokiej jakości treści i optymalizację tagów. To nie wszystko. Popularne jest także wykorzystanie płatnych kampanii reklamowych w Google AdWords. Ich funkcją jest przede wszystkim zwiększenie widoczności danych usług. Google AdWords jest narzędziem reklamowym Google. Pozwala kasynu na wyświetlanie swoich reklam na górze strony wyników wyszukiwania. A reklamy wyświetlają się za sprawą słów kluczowych wpisywanych przez użytkowników.
Świadomość gracza
Każdy gracz powinien mieć świadomość, że nic w internecie nie jest za darmo – aby coś dostać, należy coś dać. Nowoczesny marketing online na platformach do gier online rozwija się każdego dnia i z wielkim zaangażowaniem korzysta z nowoczesnych technologii i aktualnych trendów. Sposoby na przyciągnięcie graczy opierają się na ich emocjach. Pomagają motywować i angażować, budują więź. To nie zawsze jest bezpieczne, dlatego w każdej grze – poza zabawą – zaleca się umiar i zdrowy rozsądek.