Nowy Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ Kombi oraz E 63 S 4MATIC+ Kombi Dynamizm plus inteligencja i przestrzeń

Nowy Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ Kombi oraz E 63 S 4MATIC+ Kombi

Dynamizm plus inteligencja i przestrzeń

 Affalterbach. W nowych modelach E 63 4MATIC+ Kombi oraz E 63 S 4MATIC+ Kombi typowe dla samochodów Mercedes-AMG osiągi łączą się z wysoką użytecznością i inteligencją Klasy E. Podobnie jak w limuzynie 4-litrowy silnik V8 biturbo o mocy do 450 kW (612 KM) i w pełni zmienny napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ zapewniają niezrównaną dynamikę jazdy. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 3,5 s to nowy rekord w segmencie. Równocześnie jednostka legitymuje się wzorową efektywnością – w czym zasługa m.in. montowanego standardowo systemu dezaktywacji cylindrów.

 Podobnie jak limuzyna modele E 63 4MATIC+ Kombi oraz E 63 S 4MATIC+ Kombi oferują innowacyjną technologię układu napędowego i znakomite osiągi, połączone z unikalnym designem, ekskluzywnym wykończeniem oraz najnowszymi funkcjami informacyjno-rozrywkowymi.

Nowy E 63 Kombi wyróżnia się jeszcze bardziej spontanicznymi reakcjami od poprzednika: 9-stopniowa sportowa przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT (Multi Clutch Technology) współpracuje teraz z mokrym sprzęgłem. Kolejną nowością jest napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+, łączący zalety różnych konfiguracji układu napędowego. W pełni zmienny – po raz pierwszy – rozdział momentu obrotowego pomiędzy przednią a tylną osią zapewnia optymalną trakcję we wszystkich warunkach drogowych.

Nowy E 63 Kombi łączy dynamikę jazdy, z której słyną samochody AMG, z dużą praktycznością na co dzień. Nie bez powodu model ten od 40 lat jest stałym elementem portfolio AMG. Mocarny silnik i inteligentny napęd na cztery koła podkreślają nasze ambicje, by być liderem w dziedzinie osiągów” – mówi Tobias Moers, Prezes Zarządu Mercedes-AMG GmbH.

Dane techniczne w skrócie:

E 63 4MATIC+ Kombi E 63 S 4MATIC+ Kombi
Silnik 4,0-litrowy V8 biturbo z bezpośrednim wtryskiem benzyny 4,0-litrowy V8 biturbo z bezpośrednim wtryskiem benzyny
Pojemność skokowa 3982 ccm 3982 ccm
Moc maks. 420 kW (571 KM) przy 5750–6500 obr./min 450 kW (612 KM) przy 5750–6500 obr./min
Maks. moment obr. 750 Nm przy 2250–5000 obr./min 850 Nm przy 2500–4500 obr./min
Układ napędowy stały napęd na obie osie ze zmiennym rozdziałem momentu obrotowego AMG Performance 4MATIC+ stały napęd na obie osie ze zmiennym rozdziałem momentu obrotowego AMG Performance 4MATIC+
Skrzynia biegów sportowa przekładnia 9-biegowa AMG SPEEDSHIFT MCT sportowa przekładnia 9-biegowa AMG SPEEDSHIFT MCT
Średnie zużycie paliwa  

9,1–9,4 l/100 km

9,1–9,4 l/100 km
Średnie emisje CO2 206–214 g/km 206–214 g/km
Klasa efektywności D D
Masa własna (DIN/EC) 1985 kg*/2060 kg** 1995 kg*/2070 kg**
Przyspieszenie 0-100 km/h 3,6 s 3,5 s
Prędkość maksymalna 250 km/h*** 250 km/h***

*Wg DIN, bez kierowcy; **Wg EC, z kierowcą (75 kg); ***Ograniczona elektronicznie, 290 km/h z pakietem Kierowcy AMG

Wygląd zewnętrzny

 

Każdy szczegół karoserii E 63 ucieleśnia hasło AMG Driving Performance. Charakterystyczny, sportowy design przedniego pasa, aż do słupków A, demonstruje indywidualny charakter Kombi od AMG: po raz pierwszy pokrywę silnika osadzono tu jak w odmianach coupé, podkreślając dynamiczne wyprofilowaną rzeźbę przedniego pasa. Mocniej zaakcentowane, poszerzone o 27 mm nadkola mieszczą szerzej rozstawione przednie koła z większymi obręczami.

Masywny przedni zderzak, prowadnice powietrza w kolorze czarnym i duży spojler w imponującym stylu manifestują osiągi nowych modeli. Przy okazji zdradzają wyrafinowaną technologię układu chłodzenia, wykorzystującego rozwiązania typowe dla aut wyścigowych.

Panele progowe obniżają optycznie sylwetkę kombi i wydłużają linię jego nadwozia, zakończoną muskularnym tylnym pasem i zderzakiem z nakładką w kształcie dyfuzora oraz dwiema podwójnymi, chromowanymi końcówkami układu wydechowego. Legendarny dźwięk silnika V8 AMG został dostrojony specjalnie do modeli Kombi.

Styliści i eksperci od aerodynamiki ściśle współpracowali przy projektowaniu E 63 4MATIC+ Kombi. Ich spostrzeżenia doprowadziły nie tylko do opracowania wyrazistej stylizacji nadwozia, ale pozwoliły też uzyskać zorientowany na osiągi balans siły docisku – dla zwinnego prowadzenia na lokalnych drogach i optymalnej stabilności przy wysokich prędkościach autostradowych.

Nowy E 63 4MATIC+ Kombi ustanawia klasowe standardy również w dziedzinie funkcjonalności: przestrzeń bagażowa o pojemności od 640 do 1820 l jest największa w segmencie. Tylne fotele standardowo oferują nową funkcję: kąt ustawienia ich oparć można zwiększyć o 10 stopni, co daje dodatkowe 30 l pojemności bagażnika, a jednocześnie nadal pozwala korzystać ze wszystkich pięciu miejsc w samochodzie.

Nowy szczyt mocy: 4-litrowy silnik V8 biturbo z turbosprężarkami twin-scroll

Wszechstronna jednostka AMG V8 biturbo pod maską E 63 S 4MATIC+ Kombi osiąga nowy szczyt mocy – 450 kW (612 KM). Także maksymalny moment obrotowy o wartości 850 Nm reprezentuje zupełnie nowy poziom. Generowany w szerokim zakresie obrotów, od 2500 do 4500 obr./min, zapewnia wyśmienitą siłę ciągu przy każdym wciśnięciu pedału gazu. Model E 63 4MATIC+ Kombi legitymuje się mocą 420 kW (571 KM) i 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wariant S kończy sprint od 0 do 100 km/h po 3,5 s, a E 63 4MATIC+ potrzebuje na to 3,6 s.

Standardowy system zarządzania pracą cylindrów AMG i szereg innych rozwiązań sprawiają, że nowe kombi o wysokich osiągach jest też wyjątkowo efektywne: przy średnim zużyciu paliwa 9,1 l/100 km i średniej emisji CO2 na poziomie 206 g/km obie wersje silnikowe ustanawiają nowe wzorce na tle rywali. Po raz pierwszy 4-litrowy silnik V8 biturbo otrzymał turbosprężarki twin-scroll, zapewniające jeszcze lepsze osiągi oraz responsywność jednostki. Ich zastosowanie pozwala ograniczyć ciśnienie zwrotne i zoptymalizować cykl pracy, przyczyniając się do uzyskania wyższej moc, niespotykanej spontaniczności oraz wyższego momentu obrotowego przy niskich obrotach.

Dodaj komentarz