Kolizja samochodu z pociągiem relacji Poznań – Wolsztyn

Na niestrzeżonym przejeździe kolejowym na drodze w kierunku miejscowości Separowo w gminie Granowo doszło do groźnie wyglądającej kolizji drogowej z udziałem samochodu osobowego z szyno busem relacji Poznań – Wolsztyn.



Na szczęście nikomu nic się nie stało. Sprawca kolizji został ukarany mandatem karnym, a podróżni z opóźnieniem, ale ostatecznie dotarli do celu.



27 lipca br. w godzinach popołudniowych na niestrzeżonym przejeździe kolejowym w kierunku miejscowości Separowo w gminie Granowo doszło do zderzenia pojazdu osobowego z szyno busem. Jak wynika z relacji policjantów ruchu drogowego będących na miejscu zdarzenia, kierujący, 34-letni mieszkaniec powiatu grodziskiego nie dostosował się do znaku pionowego B-20 STOP i wjechał na przejazd. Z rozmowy z kierowcą wynika, że rosnące wokół pole kukurydzy ograniczało mu widoczność. W momencie gdy zorientował się, że nadjeżdża pociąg podjął manewr wycofania się. Na tyle jednak, że mimo wszystkim doszło do kontaktu z szyno busem. Kierowca oraz maszynista byli trzeźwi. Tym razem obyło się bez większych obrażeń wśród podróżujących. Sprawca kolizji został ukarany mandatem karnym.

Przejazdy kolejowe – patrząc pod względem statystyk wypadków drogowych okazuje się, że przejazdy kolejowe są jednymi z najniebezpieczniejszych miejsc na drodze. Wiąże się to między innymi z dużą różnicą masy i prędkości pomiędzy pojazdami kołowymi, a pojazdami szynowymi.

Zbliżając się do miejsca, w którym tory kolejowe przecinają się z drogą, należy zachować szczególną ostrożność,przez co rozumiemy, że:

  • zbliżając się do przejazdu kolejowego należy zwolnić oraz wzrokowo i słuchowo upewnić się, że po torach nie zbliża się pociąg,
  • w przypadku przejazdów wielotorowych nigdy nie należy wjeżdżać na tory bezpośrednio po przejechaniu pociągu, ale zaczekać, aż pociąg odjedzie na taką odległość, abyśmy mogli stwierdzić, czy po innych torach nie poruszają się inne pociągi,
  • na przejazdach kolejowych należy uważać szczególnie w warunkach ograniczonej widoczności (mgła, zawieja śnieżna, noc),
  • dojeżdżając do przejazdu, należy poruszać się z taką prędkością, która umożliwi w razie potrzeby zatrzymanie pojazdu przed torami kolejowymi.



















Dodaj komentarz