Koleje Wielkopolskie przystąpiły do Pakietu Podróżnika

Od 1 czerwca 2018 roku z Pakietu Podróżnika mogą korzystać także pasażerowie Kolei Wielkopolskich. Dzięki przystąpieniu naszej spółki do tego przedsięwzięcia Pakiet Podróżnika będzie dostępny dla podróżnych wszystkich przewoźników kolejowych działających w Wielkopolsce!


Pakiet Podróżnika pojawił się w sprzedaży we wrześniu ubiegłego roku. Początkowo mogli z niego korzystać klienci PKP Intercity, Przewozów Regionalnych (POLREGIO) oraz PKP Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście. W lutym tego roku Pakiet Podróżnika zaczął obowiązywać także w pociągach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. ŁKA była pierwszym samorządowym przewoźnikiem, który zdecydował przystąpić do Pakietu Podróżnika. Podstawową korzyścią dla pasażerów jest możliwość kupna w ramach jednej transakcji jednego biletu na całą trasą z uwzględnieniem wszystkich zniżek ustawowych (np. szkolnej i studenckiej) i ofert promocyjnych stosowanych przez poszczególne spółki kolejowe.
– Konkurencyjność usług to najlepsze, co wymyślił rynek w interesie klienta. Ale czasem konkurenci powinni – właśnie dla jego wygody – działać zgodnie. Pakiet Podróżnika to świetny przykład takiej współpracy konkurentów – uważa Marek Woźniak, Marszałek Województwa Wielkopolskiego.
– W Wielkopolsce w sprawach kolei wiele się dzieje – począwszy od dużych remontów i modernizacji, które dzięki przedsięwzięciom zarówno PKP, PLK, jak i wsparciu Samorządu Województwa, są przeprowadzane, po zakupy towarów – mówił Wicemarszałek Wojciech Jankowiak  podczas konferencji związanej z przystąpieniem Kolei Wielkopolskich do Pakietu Podróżnika. – Ostatnio „odpaliliśmy” projekt PKM, a teraz wspólny bilet. Gdy dotarła do nas informacja, ani chwili nie wahaliśmy się, by do tego projektu przystąpić, bo każda forma, która wiąże się z integrowaniem biletów, zintegrowaniem połączeń kolejowych, naszym zdaniem, służy rozwijaniu kolei. Zresztą pracujemy również i wdrażamy wspólny bilet z miastem Poznaniem, tzw. kolej-bus-tramwaj. Ten wspólny bilet z PKP Intercity i z innymi przewoźnikami regionalnymi pozwoli uatrakcyjnić ofertę dla potencjalnych podróżnych kolejowych. I  o to nam chodzi.


Bo Wielkopolska stawia na kolej, na transport zbiorowy i ten projekt doskonale się w ten trend wpisuje.
– Naszym celem jest kolej bezpieczna, komfortowa i punktualna. Integracja biletowa stanowi bardzo ważny element oferty dla pasażera, zwiększa komfort przygotowań do podróży. Możliwość szybkiego
i intuicyjnego zakupu biletów jest nie mniej ważna niż wygodny pociąg czy atrakcyjny rozkład jazdy. Cieszy fakt, że kolejny przewoźnik samorządowy wsłuchuje się w głosy pasażerów. Uruchomienie sprzedaży Pakietu Podróżnika i rozszerzenie tej oferty to dobry „trening” dla polskich przewoźników przed wdrożeniem wspólnego biletu kolejowego opartego na jednej taryfie – powiedział z kolei wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.
– Kolejny przewoźnik, który zdecydował się przystąpić do Pakietu Podróżnika, to kolejny przykład dobrej współpracy na rzecz pasażera. Wielkopolska jest trzecim regionem, w którym pasażerowie zyskali możliwość łatwego zakupu biletów na podróż pociągami wszystkich przewoźników obsługujących połączenia kolejowe. Mam nadzieję, że już wkrótce sfinalizowana zostanie akcesja pozostałych operatorów – dodał Krzysztof Mamiński, prezes zarządu PKP S.A.
– Jest nam niezmiernie miło dołączyć do tego projektu. Projektu, który przez sporą grupę podróżnych w Wielkopolsce był długo wyczekiwany. Głęboko wierzę, że jest to dopiero początek pełnej integracji ofert kolejowych obejmujących różne regiony, a wręcz jestem przekonany, że podjęte działania dadzą zalążek jeszcze szerszej współpracy spółek kolejowych, co odbije się korzystnie na tych, którzy są tutaj najważniejsi, czyli pasażerach – powiedział Włodzimierz Wilkanowicz, prezes zarządu Kolei Wielkopolskich Sp. z o.o.
Wdrożenie Pakietu Podróżnika było pierwszym etapem procesu tworzenia wspólnego biletu kolejowego – usługi pożądanej przez bardzo wielu pasażerów, którym zależy na tym, aby w prosty sposób kupić jeden bilet na całą podróż, niezależnie od tego, z ilu i jakich pociągów korzystają. Obecnie trwają zaawansowane prace nad wdrożeniem wspólnego biletu (rozumianego jako jedna, wspólna taryfa), które koordynuje Ministerstwo Infrastruktury. W pracach tych uczestniczą przedstawiciele resortu, przewoźników kolejowych i innych podmiotów oraz ekspertów działających na rzecz branży transportowej.











 

Dodaj komentarz